Biuletyn Informacji Publicznej
URZĄD GMINY LUBICZ

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lubicz.pl

Treść strony

Podstawowe informacje o postępowaniu

Podział nieruchomości

Nazwa referatu: Referat Gospodarki Przestrzennej

Podstawa prawna:  

- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce  nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899)

- Rzporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 grudnia 2004 r. w sprawie sposobu i trybu dokonywania podziałów nieruchomości (Dz.U. Nr 268 poz. 2663)

Wymagane dokumenty:

Etap pierwszy :

  • wstępny projekt podziału,
  • dokumenty stwierdzające tytuł prawny do nieruchomości (odpis z księgi wieczystej lub oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej przedstawiające aktualny stan wpisów w księdze wieczystej założonej dla nieruchomości objętej wnioskiem o podział),
  • wypis z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów),
  • kopia mapy katastralnej (ewidencyjnej)
  • decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu jeżeli była dla nieruchomości wydana i pozostaje w obrocie prawnym)

Etap drugi :

  • protokół z przyjęcia granic nieruchomości do podziału,
  • wykaz zmian gruntowych,
  • wykaz synchronizacyjny jeżeli oznaczenie działek gruntu w katastrze nieruchomości jest inne niż w księdze wieczystej,
  • mapa z projektem podziału.


Opłata:  Nie podlega opłacie skarbowej na podstawie art.2 ust.1 punkt 1 lit. „h” ustawy z dnia 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej 

Termin załatwienia sprawy: Zgodnie z KPA, zależnie od tempa prac geodezyjnych między etapami

Tryb odwoławczy:

Etap pierwszy : zażalenie na postanowienie w ciągu 7 dni od daty jego otrzymania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy

Etap drugi : odwołanie od decyzji w ciągu 14 dni od daty jej otrzymania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Wójta Gminy

Dodatkowe informacje:
W postępowaniu występują niekiedy szczególne wypadki, w których tryb postępowania jest nieco odmienny, informacje zawarte tutaj dotyczą spraw typowych

Formularze: Brak 

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Sławomir Szczęśniak
    data wytworzenia: 2022-03-06
  • opublikował: Sławomir Szczęśniak
    data publikacji: 2003-06-14 22:17
  • zmodyfikował: Sławomir Szczęśniak
    ostatnia modyfikacja: 2022-05-24 16:19

drukuj całą stronę

Opis strony

redaguje: Sławomir Szczęśniak, Referat Gospodarki Przestrzennej, Urząd Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21, tel. (056) 678-21-28, fax: (056) 678-21-22, e-mail: bip@lubicz.pl

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 25729
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2022-05-24 16:19:02