Treść strony
Czym zajmie się Zakład Usług Komunalnych?
W gminie Lubicz powstaje Zakład Usług Komunalnych, do którego zadań należy m.in. utrzymanie i remonty dróg, sprawy związane z kanalizacją i wodociągami czy utrzymanie świetlic i placów zabaw.
Od początku roku nie ma już Zarządu Dróg Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej. Mienie zlikwidowanej jednostki budżetowej zostało wniesione aportem na pokrycie udziałów w kapitale gminnej spółki Lubickie Wodociągi, na której bazie powstaje Zakład Usług Komunalnych. W tej chwili trwają formalności związane z zarejestrowaniem nowej nazwy spółki.
Z dniem likwidacji zarządu spółka przejęła też pracowników i większość dotychczasowych zadań zlikwidowanej jednostki.
Zakład Usług Komunalnych ma w swoim zakresie:
- zadania związane z utrzymaniem i eksploatacją (w tym odśnieżaniem) gminnych dróg, chodników i innych urządzeń; remontami, a także zapewnieniem usług (robocizna na zlecenie) związanych z realizacją funduszy sołeckich
- zarządzania i gospodarowania nieruchomościami, gdzie prawo przysługuje gminie
- utrzymania świetlic, obszarów sportowych, placów zabaw i siłowni zewnętrznych
- gospodarki komunalnej, a w szczególności utrzymania czystości i porządku na gminnych drogach, ulicach, placach i obszarach gminnej zieleni
- likwidacji dzikich wysypisk śmieci
- sprzątania po imprezach organizowanych przez gminę
- wyłapywania bezpańskich psów
- zapewnienie obsługi i funkcjonowania Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK)
W spółce pozostają także sprawy związane z wodociągami i kanalizacją.
Zakład Usług Komunalnych mieści się przy ul. Toruńskiej 56 (budynek Lubickich Wodociągów) w Lubiczu Dolnym, nr tel. 56 678 53 14.
Pozostała część zadań ZDGKiM, wraz z pracownikami, została przejęta przez Urząd Gminy Lubicz.
- W urzędzie są teraz załatwiane wszystkie tematy związane z przygotowywaniem decyzji na zajęcie pasa drogowego, m.in. w celu prowadzenia robót ziemnych w pasach drogowych dróg gminnych, uzgadniających lokalizację urządzeń infrastruktury technicznej niezwiązanej z potrzebami zarządzania drogami lub potrzebami ruchu drogowego (wodociągi, kanalizacja, gazociągi, linie elektroenergetyczne) oraz wskazanie warunków odtworzenia pasów drogowych do stanu pierwotnego po wykonaniu prac budowlanych, a także realizacja wniosków w zakresie wycinki drzew w pasie drogowym dróg gminnych.
- To także rozpatrywanie wniosków dotyczących warunków i zgody na wykonanie zjazdów z dróg gminnych.
- Realizacja prac związanych z oznakowaniem dróg gminnych.
- Zaliczanie dróg do kategorii drogi gminnej publicznej.
Kontakt: Urząd Gminy Lubicz, pok. nr 13 (I piętro), tel. 56 621 21 98, t.rafinski@lubicz.pl.
Druga część tematów przejętych przez urząd:
- ustalanie numerów porządkowych budynków na terenie gminy Lubicz,
- nadawanie nazw ulic,
- prowadzenie ewidencji nazw ulic i numerów porządkowych – aktualizowanie w programach ewidencyjnych (Geoportal Powiatu Toruńskiego, e-mapa gminy Lubicz),
- koordynowanie prac związanych z bieżącym utrzymaniem dróg (czyli, np. wyrównanie drogi gruntowej, przewrócony znak drogowy, itp.) i zlecanie wykonawstwa do ZUK
- prowadzenie spraw związanych ze szkodami powstałymi na drogach gminy Lubicz (ubezpieczenie OC),
- prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych, przepustów, sporządzanie informacji o gminnych drogach publicznych, sporządzanie wymaganych sprawozdań
- prowadzenie inwestycji drogowych.
Kontakt: Urząd Gminy Lubicz, pok. nr 13 (I piętro), tel. 56 621 21 98, m.jarosz@lubicz.pl.
16.01.20