Treść strony
Deklaracja dostępności
Urząd Gminy Lubicz zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Urzędu Gminy Lubicz.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Wśród opublikowanych dokumentów 75 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej, w tym większość to pliki zewnętrzne.
- Wśród opublikowanych zdjęć 160 grafik nie posiada opisu alternatywnego lub opis jest jednowyrazowy.
Treści nieobjęte przepisami
- filmy oraz zdjęcia opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
- mapy są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności,
- dokumenty przekazane przez podmioty trzecie są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności.
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej
W celu uzyskania podstawowych informacji na temat funkcjonowania urzędu na stronie internetowej umieszczony został film w języku migowym wraz z napisami z możliwością zapoznania się z jego treścią w wersji tekstowej.
Osoby niesłyszące podczas załatwiania spraw w Urzędzie Gminy Lubicz mogą korzystać z usługi Systemu Komunikacji Niewerbalnej, w skład której wchodzą usługi tłumaczeń z zakresu języka polskiego migowego (PJM) i systemu języka migowego (SJM). Procedura korzystania z tej usługi znajduje się tutaj.
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej
Pliki PDF będą sukcesywnie poprawiane. Opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane.
Skróty klawiszowe
Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):
- 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
- 1 - wywołanie strony głównej,
- 2 - przejście do menu głównego,
- 3 - przejście do treści strony,
- 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
- 5 - przejście do wyszukiwarki,
- 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
- 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.
Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:
- Windows
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- Linux
- Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
- Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
- macOS
- Safari: Ctrl + litera/cyfra
- Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
- Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
- Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
- Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do p. Kamili Mróz - mejlowo k.mroz@lubicz.pl lub telefonicznie +48 56 621 21 62.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do koordynatora ds. dostępności:
- Anna Szatkowska,
- Dane teleadresowe: Lubicz Dolny, ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz, tel.: +48 56 621 21 35
- Adres e-mail: a.szatkowska@lubicz.pl .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Budynek A, przy ul. Toruńskiej 21 w Lubiczu DolnymWejście do budynku głównego Urzędu Gminy Lubicz jest zlokalizowane od frontu, czyli od ul. Toruńskiej 21 w Lubiczu Dolnym. Natomiast dla osób z niepełnosprawnością ruchową jest do dyspozycji podjazd z boku budynku (z prawej strony, patrząc od frontu). Do obu wejść prowadzą drzwi otwierane ręcznie.
Osoby z niepełnosprawnościami ruchu mają możliwość zaparkowania samochodu na parkingu za budynkiem, na którym wyznaczono 1 miejsce dla osób z niepełnosprawnościami narządów ruchu oraz 1 miejsce z przeznaczeniem dla kobiet w ciąży lub dla rodzin z dziećmi. Drugi parking znajduje się po drugiej stronie ulicy przed budynkiem B, w tym 1 miejsce dla osób z niepełnosprawnościami narządów ruchu oraz 1 miejsce z przeznaczeniem dla kobiet w ciąży lub dla rodzin z dziećmi.
Budynek A jest dwupiętrowy. Obsługa interesantów odbywa się na terenie całego obiektu. W związku z tym, że budynek nie jest wyposażony w windę ani w platformę obsługa petentów na ich wniosek może odbyć się w sali narad pokój nr 4 lub w biurze podawczym na parterze pokój nr 9.
Biuro obsługi klienta zostało wyposażone w lupę powiększającą oraz w pętlę indukcyjną. Drzwi wejściowe do biura podawczego są odpowiedniej szerokości. Korytarz prowadzący do biura interesanta jest wyposażony w poręcz. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. W korytarzu znajduje się również wyznaczone miejsce na odpoczynek. Krawędzie schodów prowadzących na I i II piętro oznaczone zostały odpowiednio kontrastową taśmą żółto-czarną. W holu głównego wejścia umieszczono tablicę z rozkładem pomieszczeń dla obu budynków.
Budynek B, przy ul. Toruńskiej 24 w Lubiczu DolnymWejście do budynku B odbywa się z poziomu parteru. Obiekt jest dwupiętrowy bez windy oraz platformy. Istnieje możliwość wezwania pracownika na parter budynku, gdzie przygotowano miejsce odpoczynku, wyposażone w stolik i krzesła. Na parterze znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową.
Przed budynkiem urządzono parking, na którym wyznaczono 1 miejsce dla osób z niepełnosprawnościami narządów ruchu oraz 1 miejsce z przeznaczeniem dla kobiet w ciąży lub dla rodzin z dziećmi.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Budynek A, przy ul. Toruńskiej 21 w Lubiczu DolnymBiuro obsługi klienta zostało wyposażone w pętlę indukcyjną.
Budynek B, przy ul. Toruńskiej 24 w Lubiczu DolnymW budynku jest zamontowana pęta indukcyjna.