Treść strony

Program "Moja Woda"

Program „Moja Woda” realizowany jest przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. 

Beneficjenci programu:

O dofinansowanie mogą się ubiegać osoby fizyczne będące właścicielami, współwłaścicielami lub użytkownikami wieczystymi nieruchomości, na której:

  • znajduje się budynek mieszkalny jednorodzinny,
  • planuje się budowę lub na której rozpoczęto budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego, jednak z zastrzeżeniem, że budynek musi zostać oddany do użytkowania zgodnie z prawem, przed złożeniem dokumentów do wypłaty,

z wyłączeniem nieruchomości, dla których udzielone zostało już dofinansowanie  w ramach Programu Priorytetowego „Moja Woda”.

Forma i wysokość dofinansowania:

Dotacja do 80% kosztów kwalifikowanych instalacji wchodzących w skład przedsięwzięcia
i nie więcej niż 6 000,00 zł na jedno przedsięwzięcie.

Okres kwalifikowalności kosztów od 01.01.2023 r. do 30.06.2024 r. ale inwestycja nie może być zakończona przed wpłynięciem podpisanego wniosku o dofinansowanie do Funduszu.

Termin realizacji inwestycji nie później niż 30.06.2024 r. 

Termin złożenia dokumentów do rozliczenia dotacji nie później niż 31.07.2024 r. 

Minimalna wartość wnioskowanego i udzielonego dofinansowania nie może być niższa niż 2 000 zł. 

Zakres dofinansowania:

Dofinansowaniu podlegać będzie zakup, dostawa, montaż, budowa, rozbudowa, uruchomienie instalacji:

1) do zbierania wód opadowych lub roztopowych z powierzchni nieprzepuszczalnych nieruchomości, tj. z dachów, chodników, podjazdów (np. łapacze, wpusty, osadniki rynnowe, odwodnienie liniowe, przewody odprowadzające  wody opadowe bez rynien i rur spustowych),

2) do magazynowania wód opadowych w zbiornikach (np. szczelne zbiorniki podziemne
i naziemne) o sumarycznej pojemności minimum 2 m3,

3) do retencjonowania wód opadowych, w tym roztopowych w gruncie (np. rozszczelnienie powierzchni nieprzepuszczalnych, studnie chłonne, drenaż, skrzynki rozsączające, zbiorniki otwarte),

4) do retencjonowania wód opadowych, w tym roztopowych na dachach – „zielone dachy” (warstwa drenażowa) bez kosztów nasadzeń,

5) do wykorzystywania retencjonowanych wód opadowych lub roztopowych (np. pompy, filtry, przewody, zraszacze, sterowniki, centrale dystrybucji wody, inne instalacje umożliwiające zagospodarowanie wody z istniejącego/nowobudowanego w ramach inwestycji zbiornika). 

Podmioty mogące ubiegać się o dofinansowanie oraz szczegółowe warunki dofinansowania z WFOŚiGW w Toruniu określone są w treści Programu Priorytetowego „Moja Woda” oraz w Regulaminie naboru wniosków.

Sposób składania wniosku:

W celu złożenia wniosku o dofinansowanie należy:

1)  Założyć konto na Portalu Beneficjenta na stronie: https://portal.wfosigw.torun.pl
(nie dotyczy osób posiadających już konto na Portalu Beneficjenta) w celu pobrania, wypełnienia i przesłania wniosku o dofinansowanie.

2) Pobrać, a następnie wypełnić aktywny formularz PDF wniosku o dofinansowanie, dostępny po lewej stronie w zakładce „DEDYKOWANA OFERTA DLA BENEFICJENTA (FORMULARZE WNIOSKÓW) Programy i konkursy”.
Po zakończeniu wypełniania należy sprawdzić poprawność wpisanych danych.

3) Wysłać wypełniony formularz wniosku do Funduszu za pomocą „SKRZYNKI PODAWCZEJ – PDF”– dostępnej na Portalu Beneficjenta.

4)  Wydrukować wypełniony formularz wniosku wraz z załącznikami, podpisać i dostarczyć w wersji papierowej do: Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu (ul. Aleksandra Fredry 8, 87-100 Toruń)

albo za pośrednictwem Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP).

Po otrzymaniu pozytywnej decyzji o udzieleniu dofinansowania oraz podpisaniu umowy, Beneficjent zobligowany jest złożyć wszystkie niezbędne dokumenty do rozliczenia przedsięwzięcia:

1.         Wniosek o płatność;

2.         Protokół odbioru końcowego (w przypadku gdy przedsięwzięcie jest  w całości realizowane przez wykonawcę);

3.         Oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (w przypadku, gdy przedsięwzięcie nie zostało w całości realizowane przez wykonawcę, lecz siłami własnymi);

4.         Faktury/rachunki lub inne dokumenty księgowe wystawione na Beneficjenta i/lub współmałżonka;

5.         Dokumenty potwierdzające opłacenie faktur i rachunków;

6.         Ostateczną decyzję zezwalającą na użytkowanie budynku albo zgłoszenie zakończenia budowy, do którego właściwy organ nadzoru budowlanego nie zgłosił sprzeciwu - dotyczy przedsięwzięcia zrealizowanego na nieruchomości, na której na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie planowano lub rozpoczęto budowę budynku mieszkalnego jednorodzinnego;

7.         Dokumentację fotograficzną realizowanego przedsięwzięcia wykonaną na różnych etapach jego realizacji umożliwiającą weryfikację zrealizowanego zakresu rzeczowego, w szczególności robót ulegających zakryciu.

Szczegółowe informacje w sprawie Programu można znaleźć na stronie Funduszu - tutaj.

a także informację udzielą: Anna Pawlikowska-Tyburska oraz Weronika Mazurkiewicz, tel. 56 62 12 336, e-mail: mojawoda@wfosigw.torun.pl

drukuj (Program "Moja Woda")

  • data: 2023-08-16

« wstecz