Treść strony
Pozbądź się szkodliwego azbestu
Urząd Gminy Lubicz ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest w 2024 roku.
Wnioski należy składać w terminie od 15 stycznia do 15 lutego 2024 roku - na formularzu, który można pobrać tutaj
- bezpośrednio w Biurze Podawczym Urzędu Gminy Lubicz, od poniedziałku do piątku, w godzinach przyjmowania interesantów;
- pocztą na adres Urzędu Gminy Lubicz, ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz Dolny, z dopiskiem na kopercie „Dofinansowanie azbest” (decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu);
- drogą elektroniczną poprzez elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej (EPUAP) po podpisaniu certyfikatem kwalifikowanym lub profilem zaufanym.
Złożony wniosek powinien zawierać następujące załączniki:
- Kserokopię dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości[1];
- Kopię zgłoszenia/decyzji ze Starostwa Powiatowego o pozwoleniu na wykonanie robót budowlanych, obejmujących w swoim zakresie demontaż wyrobów zawierających azbest;
- Zaświadczenie/Oświadczenie o pomocy de minimis – (druk do pobrania w Urzędzie Gminy Lubicz - pokój nr 1 i 5, lub na stronie internetowej urzędu).
Z darmowego odbioru azbestu mogą skorzystać mieszkańcy, których posesje są ujęte w „Bazie azbestowej zawierającej informację z inwentaryzacji wyrobów zawierających azbest”.
Zasady przyznawania dofinasowania w zakresie demontażu, transportu oraz unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest, zostały określone w Uchwale NR XXV/347/20 RADY GMINY LUBICZ z dnia 17 grudnia 2020 r. w sprawie przyjęcia regulaminu dofinansowania zadań z zakresu demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych z obszaru Gminy Lubicz z wykorzystaniem środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu zmienionej uchwałą nr XLIV/590/22 Rady Gminy Lubicz z dnia 11 lipca 2022 r. (Dz. Urz. Woj. Kuj-Pom. z 2022 r. poz. 3726) oraz nr LXV/815/23 Rady Gminy Lubicz z dnia 15 grudnia 2023 r.
Z uwagi na ograniczone środki decyduje kolejność zgłoszeń. Wnioski niekompletne i złożone po terminie pozostaną bez rozpatrzenia.
[1] W przypadku współwłaścicieli należy dołączyć zgodę od wszystkich właścicieli na realizację zadania. W przypadku, gdy posiadacz nieruchomości nie jest jej właścicielem/użytkownikiem wieczystym, do wniosku dołącza się zgodę właściciela/i nieruchomości na wykonanie inwestycji.
drukuj (Pozbądź się szkodliwego azbestu)
- data: 2024-01-03