Biuletyn Informacji Publicznej
URZĄD GMINY LUBICZ

Wyszukiwarka

Odnośniki

Intranet

Zaloguj się
:
:

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.lubicz.pl

Treść strony


POSTANOWIENIE

P O S T A N O W I E N I E

          Na podstawie art.63 ust.2 ,art.64 ust.1.art.65 ust 1,ust.2,ust.3 –ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr 199, poz. 1227 ze zmianami) oraz § 3, ust.1 pkt.81Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. w sprawie  przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko  (Dz. U. z 2010 r. Nr 213, poz.1397 ze zmianami ), a także art. 123 § 1 Kodeksu Postępowania Administracyjnego (Dz. U. poz. 267 z 2013r. ze zmianami) oraz upoważnienia Wójta Gminy Lubicz nr ORG.0153-6/10 z dnia 22 grudnia  2010 r. po wydaniu opinii  w dniu 24.05.2013 r. przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy nr WOO.4240.198.2013.JO.5 (nr.rej.7886) i w dniu 18.04.2013 r. przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego nr N.NZ-402-L-22/13 (Nr.rej.4245) w sprawie konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko i zakresu raportu o oddziaływaniu na środowisko, dla przedsięwzięcia polegającego na ,, Zbieranie i transport odpadów, prasowanie i wysyłka do odbiorcy na dz. 389/4, 389/5 – obręb Lubicz Dolny, gm Lubicz”,

P o s t a n a w i a m

-orzec o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia mogącego potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko  polegającego  na ,, Zbieranie i transport odpadów, prasowanie i wysyłka do odbiorcy na dz. 389/4, 389/5 – obręb Lubicz Dolny, gm Lubicz” na nieruchomościach działki nr. 389/4 i 389/5 -obręb Lubicz Dolny, Gmina Lubicz, przez Inwestora P.P.Z. Sp. z o.o ul. Małe Garbary 22/10 87-100 Toruń.

U z a s a d n i e n i e

Na podstawie art.71ust.1, art.74 ust.1 i art.75 ust.1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r. Nr.199, poz.1227 ze zmianami) Inwestor- P.P.Z Sp. z o.o ul. M. Garbary 22/10 87-100 Toruń., wystąpił do Wójta Gminy Lubicz z wnioskiem dnia 21.02.2013 r. nr rej.4955 o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych korzystania ze środowiska naturalnego dla przedsięwzięcia polegającego na ,, Zbieranie i transport odpadów, prasowanie i wysyłka do odbiorcy na dz. 389/4, 389/5 – w miejscowości Lubicz Dolny, gm Lubicz” przez Inwestora P.P.Z Sp z o.o ul. M. Garbary 22/10 87-100 Toruń.. Wójt Gminy  Lubicz na podstawie art.3, ust 1 pkt. 5  ustawy z dnia 3 października sprawdził kompletność złożonego wniosku, ustalił strony postępowania i zawiadomieniem ROŚ.6220.4.2013. z dnia 05.03.2013r. powiadomił o jego wszczęciu a także zgodnie z art.64 ust.2 pkt.1 ustawy z dnia 3 października organ prowadzący postępowanie wystąpił pismem nr ROŚ.6220.4.2013 z dnia 05.03.2013 r. do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Toruniu oraz do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy o wydanie opinii o konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla przedmiotowego przedsięwzięcia i zakresie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko naturalne. W trakcie prowadzonego postępowania upoważnione organy wydały opinie o braku konieczności przeprowadzenia dla przedmiotowego przedsięwzięcia oceny oddziaływania na środowisko,Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Toruniu nr.N.NZ-402-L-22/13 z dnia 18.04.2013r, Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy  postanowieniem WOO.4240.198.2013.JO.5 z dnia 24 maja 2013r.

Wójt Gminy po zapoznaniu się z dołączoną do wniosku dokumentacją, tj. kartą informacyjną przedsięwzięcia (uzupełnioną dnia 17 kwietnia i 10 maja 2013 r.), stwierdził, że jest to zamierzenie wymienione w § 3 ust. 1 pkt 81 cyt. rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010 r. Przedmiotowy teren objęty jest ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru części wsi Lubicz Dolny - Małgorzatowo, zatwierdzonego Uchwałą Nr XLVII/440/10 Rady Gminy Lubicz z dnia 22 lutego 2010 r. i położony jest na obszarze oznaczonym symbolem P/U8 i P/U9 z przeznaczeniem podstawowym: tereny obiektów produkcyjnych, składów, magazynów oraz KDL1 i KDL2 z przeznaczeniem podstawowym: droga lokalna - publiczna.Zgodnie z posiadanymi danymi mapowymi oraz danymi przestrzennymi, zamieszczonymi na portalu geoportal.gov.pl, najbliżej położona zabudowa chroniona akustycznie zlokalizowana jest w odległości około 50 m od granicy terenu objętego zamierzeniem, natomiast w przesłanym KIP Inwestor podał, że najbliższe budynki mieszkalne znajdują się w odległości ok. 100 m.

Przedmiotem inwestycji jest zbieranie i transport odpadów, prasowanie i wysyłka do odbiorcy na dz. 389/4, 389/5 - obręb Lubicz Dolny, gm. Lubicz.Inwestor dzierżawi od firmy EMLOG grunt o powierzchni 0,5 ha.

Planuje się budowę wiaty o pow. ok. 500 m2 oraz wiaty osłonowej do prasy powierzchni ok. 50 m2, a także utwardzonego placu o wymiarach ok. 4000 m2. Przewiduje się pokrycie wiaty blachą trapezową białą T 18 i wykonanie posadzki - polbruk 8 cm.Przedmiotowy plac służyć będzie do załadunku i rozładunku oraz czasowego postoju samochodów ciężarowych.

Zaplecze socjalno - biurowe oraz techniczne będzie dzierżawione od firmy EMLOG na działce sąsiedniej, tj. 388/3. Nie przewiduje się budowy innych obiektów oraz miejsc parkingowych dla samochodów ciężarowych.

Planuje się zakup odpadów o kodzie 15 01 02, 16 01 19 i 17 02 03, w ilości ok. 1000 Mg/rok. Odpady te będą dostarczane w postaci „czystej" w big-bagach lub wstępnie zbelowane i posegregowane.Zakupione tworzywa sztuczne będą rozładowywane na placu utwardzonym i przewożone wózkiem widłowym do prasy wysokiego zgniotu, a następnie będą ładowane do kontenerów zamkniętych.Używane będzie prasa 150 Mg zlokalizowana pod wiatą osłonową 50 m2 z trzech stron osłonięta, zwrócona wolną ścianą w kierunku środka placu utwardzonego.

Wszystkie odpady tworzyw sztucznych kierowane będą do portu Gdynia, a następnie wysyłane drogą morską do Chin. Wywóz odpadów za granicę odbywać się będzie zgodnie z odrębnymi przepisami - ustawą z dnia 29 czerwca 2007 r. o międzynarodowym przemieszczaniu odpadów (Dz. U. Nr 124, poz. 859, z późn. zm.), przez firmy spedycyjne mające wszelkie pozwolenia. Nie przewiduje się skupu detalicznego. Dostawy będą odbywały się partiami ok. 3-10 Mg (200 sam./rok - ok. 1 sam/dzień licząc dni robocze). Wywóz odpadów odbywał się będzie w kontenerach portowych po 25 Mg, co daje 40 kontenerów/rok, czyli niespełna 1 kontener /tydzień. Wiata, w której będzie pracować prasa będzie całkowicie zabudowana, na czas trwania czynności prasowania zamknięta. Średni czas pracy prasy to 1-2 godz. dziennie. W ramach planowanej działalności nie będą zbierane odpady niebezpieczne oraz nie przewiduje się segregacji odpadów. Planowany jest system pracy jednozmianowy przez 6 dni w tygodniu oraz zatrudnienie ok. 5 osoby.Od strony budynku mieszkalnego przewiduje się pas zieleni 3 m (krzewy i drzewa) oraz drogę dojazdową o szer. 8 m do końca działek nr: 389/4 i 389/5.Ogrodzenie placu manewrowego 4000 nr wykonane zostanie z blachy trapezowej Tl 8 biała, o wysokości 2,20 m.Na podstawie przeprowadzonej analizy zgromadzonej dokumentacji, biorąc pod uwagę rodzaj, usytuowanie oraz skalę inwestycji, nie przewiduje się ponadnormatywnego oddziaływania na etapie eksploatacji na poszczególne elementy środowiska takie jak: panujący klimat akustyczny i powietrze oraz wody powierzchniowe i podziemne.

Na etapie budowy nastąpi okresowy wzrost poziomu substancji zanieczyszczających wprowadzanych do powietrza atmosferycznego oraz poziomu emitowanego hałasu. Okresowe uciążliwości spowodowane będą przede wszystkim pracą urządzeń o napędzie spalinowym, transportem oraz rozładunkiem materiałów budowlanych (np. środki transportu).

Projektowana inwestycja jest zlokalizowana poza obszarami chronionymi z tytułu ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2009 r. Nr 151, poz. 1220 z późn. zm.), w odległości około 100 m od Obszaru Chronionego Krajobrazu Doliny Drwęcy.

Zgodnie z przedłożoną i uzupełnioną dokumentacją przedsięwzięcie zlokalizowane jest w sąsiedztwie istniejącej infrastruktury, planowanego punktu zbierania odpadów oraz terenów leśnych. W przedłożonym uzupełnieniu wskazano, że realizacja inwestycji nie wymaga wycinki drzew i krzewów. Inwestycja realizowana jest poza cennymi przyrodniczo siedliskami i nie wiąże się ze zniszczeniem lub naruszeniem terenów leśnych, podmokłych, bagiennych i torfowiskowych. W związku z powyższym, z uwagi na charakter, skalę i lokalizację inwestycji nie stwierdza się możliwości znacząco negatywnego oddziaływania na obszary chronione, w tym przyrodę Obszaru Chronionego Krajobrazu Doliny Drwęcy. Jednocześnie, z uwagi na bliskie sąsiedztwie ww. Obszaru, który wyznaczono m.in. dla zachowania różnorodności biologicznej siedlisk, przy ustalaniu i realizacji nasadzeń drzew i krzewów zaleca się stosowanie gatunków rodzimych (iglastych i liściastych). Jednocześnie należy unikać nasadzeń gatunków obcych oraz form ozdobnych (jak wskazane w KIP ligustr i perukowiec), w celu ograniczenia możliwości niekorzystnych przekształceń siedlisk przyrodniczych, w tym leśnych.

Biorąc pod uwagę skalę i charakter przedsięwzięcia oraz analizę całego terenu (jego położenie i bezpośrednie otoczenie), w tym brak w sąsiedztwie działalności

0       podobnej skali, nie przewiduje się znaczących oddziaływań skumulowanych na środowisko w żadnym z jego elementów.Zastosowanie prawidłowych rozwiązań projektowych, technicznych i technologicznych, zachowanie podstawowych zasad sztuki budowlanej oraz właściwa organizacja prac zapewni ochronę środowiska na etapie realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia.

Ze względu na rodzaj i lokalizację planowanej inwestycji stwierdzono, że nie powinna ona znacząco negatywnie oddziaływać na środowisko i w związku z powyższym odstąpiono od konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko, a tym samym sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko.

 

 

 

 W związku z powyższym postanowiono jak w sentencji.

 

 

         Na niniejsze postanowienie służy stronie zażalenie, które można  wnieść do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, ul. Targowa 13/15, 87-100 Toruń za pośrednictwem Wójta Gminy Lubicz  w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia.

 

Otrzymują strony:

 

1. Zarząd Dróg Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubiczu, ul. Toruńska 36 A,87-162 Lubicz,

2. Pani Aleksandra Wieczyńska, ul. Podborek 1,87-410 Kowalewo Pomorskie,

3. Reuther Logistic, Sp z o.o,ul.Chrobrego 135/137,87-100 Toruń,

4. pozostałe strony wg załącznika,

5. a/a MG

Do wiadomości;

1. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska,

    Ul. Dworcowa 63,

    85-950 Bydgoszcz,

2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny

    Ul. Szosa Bydgoska 1

    87-100 Toruń

drukuj (POSTANOWIENIE)

Metryka

  • opublikował: Kamila Mróz
    data publikacji: 2013-06-10 10:52
  • zmodyfikował: Kamila Mróz
    ostatnia modyfikacja: 2013-07-01 07:44

« wstecz

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 99125
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2013-08-13 12:18:24