Menu

Menu

Ułatwienia dostępu

Nawigacja

Treść

Galeria zdjęć

Banery

USUWANIE DRZEW I KRZEWÓW

Usuwanie drzew i krzewów wg ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. 2018.1614.)

                Właściciel nieruchomości jest obowiązany dokonać zgłoszenia do organu, o zamiarze usunięcia drzewa, jeżeli obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 5 cm przekracza:

1) 80 cm - w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;

2) 65 cm - w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;

3) 50 cm - w przypadku pozostałych gatunków drzew.

                Zgłoszenie winno zawierać imię, nazwisko wnioskodawcy, oznaczenie nieruchomości oraz mapkę określającą usytuowanie drzewa na nieruchomości.

                W przypadku wszystkich innych podmiotów, a także osób fizycznych usuwających  drzewa w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej ustawodawca nakłada obowiązek uzyskania zezwolenia – na wniosek (art. 83, 83b).

                Organy wydające zezwolenia na usuwanie zieleni są zobligowane do uzgadniania z regionalną dyrekcją ochrony środowiska decyzji dotyczących drzew usuwanych z pasów drogowych art. 83a ust. 2a.

                Więcej informacji oraz wzory znajdziecie Państwo w zakładce FORMULARZE.

USUWANIE DRZEW I KRZEWÓW

 

ZEZWOLENIE NA USUNIĘCIE DRZEWA LUB KRZEWU

Komórka organizacyjna prowadząca sprawę, dane kontaktowe

Urząd Gminy Lubicz, Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
ul. Toruńska 21, 87-162 Lubicz, pok. nr 31,
 tel. 56 621 21 29, e-mail. osw@lubicz.pl

Sposób załatwienia sprawy

1. Złożenie wniosku/zgłoszenia wraz z załącznikami
2. Wizja lokalna w terenie z udziałem stron.
3. Decyzja administracyjna.

Miejsce i sposób złożenia dokumentów

Listownie na adres Urzędu lub osobiście w Biurze Podawczym pok. nr 9 lub poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą

Wymagane dokumenty

Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzewa lub krzewu i inne dokumenty - zgodnie z art. 83b ust. 1 ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U.2018.1614.)

Oświadczenia, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.

Ponadto do wniosku dołącza się:

-zgodę lub podpisy wszystkich współwłaścicieli, w przypadku, gdy teren stanowi współwłasność


- zgodę właściciela (właścicieli) działki sąsiedniej, w przypadku, gdy drzewo/krzew rośnie na granicy działek

Zgłoszenie zamiaru usunięcia drzewa – na podstawie art. 83 f ust. 4, 5 ustawy o ochronie przyrody

Opłaty

Zwolnienie z opłaty za wydanie decyzji.

Pełnomocnictwo - opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii wynosi 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).

Termin realizacji sprawy

Wydanie zezwolenie w ciągu miesiąca od daty złożenia wniosku, a w sprawie szczególnie skomplikowanej w ciągu dwóch miesięcy.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U.2018.1614.)

Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. 2018.2096.)

Tryb odwoławczy sprawy

Przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, ul. Targowa 13/15, 87-100 Toruń. Szczegółowe pouczenie o terminie i trybie złożenia odwołania zawiera każda wydana decyzja.

Wzory wniosków/zgłoszeń

Dostępne na stronie internetowej lub bezpośrednio do pobrania w Urzędzie.

 

drukuj (USUWANIE DRZEW I KRZEWÓW)

  • opublikował: Kamila Mróz
    data publikacji: 2005-07-25 10:18
  • zmodyfikował: Administrator Systemu
    ostatnia modyfikacja: 2019-05-16 14:10
  • opublikował: Administrator Systemu
    data publikacji: 2019-05-15 11:46

drukuj całą stronę

Banery

Stopka